woensdag 14 november 2012

Essence base coat + mini DIY


Base coat kennen we allemaal, maar heb je de speciale base coat van essence al geprobeerd? Deze base coat bevat nylon vezels die jou nagels sterker zullen laten worden. Officieel wordt deze nagellak niet gezien als base coat, maar is hier prima voor te gebruiken. Wat zegt essence er zelf over?

 Je nagels kunnen er natuurlijk uitzien in maar twee stappen: stap 1: breng de nagelverhardende base coat met zichtbare nylonvezels aan op de nagels. het laat een nylon laagje achter en beschermt nagels, zodat deze probleemloos kunnen groeien. 



Deze top coat heet voluit: studio nails nail fixing system step 1. 

Officieel heeft deze 'lijn' dus twee stappen. Stap twee zou een beschermend laagje over de vezels heen leggen zodat je nagels verder kunnen groeien. Ik heb nu alleen stap 1. 


Deze base coat gebruik ik erg graag. Ik heb van mezelf al erg sterke nagels, maar chippen doet het nog wel eens. Met deze nagellak wordt dit al een stuk minder. Als je de nagellak opdoet is dit een melkachtige kleurtje. Naarmate het lakje droogt wordt zie je al de nylon vezeltjes zitten. Je voelt ze ook een klein beetje als je over je nagel wrijft. De vezels verdwijnen na twee laagjes nagellak en zijn makkelijk te verwijderen.

Het kwastje is een standaard kwastje. Ik had graag gezien dat dit een mooi afgerond kwastje was. De advies prijs van de nagellak is €1,79. Die van mij heb ik in Italië gekocht, maar deze is gewoon in nederland te koop. Ze zijn te koop bij alle kruidvats (of kruidvatten?) met een tweede schap van essence. 

DIY
Ik weet dat dit schap niet bij iedereen is. Ik begon na te denken over hoe je het zelf zou kunnen doen. Nu heb ik een supersimpele DIY voor jullie. Essence heeft ook de zogeheten volumzing lash powder. Dit zijn nylon vezeltjes. Deze gebruik je na een laagje mascara(dat nog nat is) zodat hier een laagje vezels omheen zit. Vervolgens voeg je nog een laagje mascara toen en BAM volume!  






maaaarr... is dit niet eigenlijk hetzelfde als deze base coat vezels? Ik gok van wel! De volumzing lash powder kan je bij elk essence schap vinden voor 3 euro. Nu heb je eigenlijk alleen nog een blanke nagellak nodig. Bij voorkeur natuurlijk een base coat. 

Benodigdheden
Essence volumizing lash powder
Blanke nagellak (voorkeur base coat)
Papiertje

Pak een papiertje van ongeveer 10x20cm en vouw deze doormidden met een scherpe hoek. Strooi hier wat van de vezels in (op eigen gevoel). Het liefst te weinig dan te veel. Bij te weinig kan je nadien altijd nog toevoegen. Haal het kwastje uit de nagellak en leg deze op een veilige plek neer. Giet dan de vezels in het flesje. Stop de dop er weer in en draai met het kwastje. Is het nog niet goed gemengd? Probeer dan de nagellak te rollen. Nooit schudden! zo krijg je luchtbelletjes in je nagellak. Als de nagellak goed gemengd is kan je deze aanbrengen. Klaar is je eigen nylonvezel base coat! 

Er is nog meer dan genoeg poeder over om te gebruiken voor je wimpers. Dus heb je nog een slechte base coat staan, heb je erg slappe nagels? Probeer dan deze base coat eens uit. 

Xxx Loes






Geen opmerkingen:

Een reactie posten